La intel·ligència competitiva ofereix estratègies per millorar l’obtenció i circulació d’informació en una empresa. Es tracta d’informes basats a recollir informació tècnica amb l’objectiu de facilitar la presa de decisions informades i de caràcter estratègic.

Aquests informes són clau a l’hora d’ajudar a les empreses a potenciar la seva innovació, aprofitant el coneixement existent, bé per a implementar solucions innovadores, o bé per a conèixer l’estat de la tècnica i ser més eficients en els seus processos innovadors i de recerca. Així, les empreses poden estar al dia de les tendències de mercat i tecnològiques, a més d’estar al corrent de totes les solucions tecnològiques.

En el marc del projecte ININVallès, la Universitat Autònoma de Barcelona és l’encarregada de l’Observatori d’Intel·ligència Competitiva, una plataforma única de vigilància personalitzada per conèixer les noves tendències socials i tecnològiques. Aquesta plataforma ofereix accés a bases de dades de patents d’arreu del món amb informació tecnològica per augmentar la competitivitat en l’acció empresarial.